Suomalaisen Foodstockin perustamisesta on kulunut aikaa jo kaksikymmentä vuotta, mutta toiminta on pysynyt asiakaslähtöisenä ja luotettavana kaikkien näiden vuosien ajan. Vaikka varmuus, vastuullisuus ja tehokas ote toimintaan ei ole muuttunut, on Foodstockin logo nähnyt jo kolme erilaista muotoa.
’’Kultaiset tikkaat’’
Kun Foodstock perustettiin, oli katse tulevaisuuteen kirkas. ’’Foodstock toimittaa maailman ääristä asti’’ kuului perustamisvaiheessa Foodstocklaisten suusta. Tämä lausahdus kiteytettiin kuvituksena myös ensimmäiseen yrityksen logoon vuonna 2003. Tummansininen tausta, jossa selkeästi tunnistettavat keltaiset tikapuut nojaavat kookospalmua vasten. Kun yrityksen ensimmäinen logo suunniteltiin, oli myös sen tarina mietitty tarkkaan. Keltaiset, jopa kultaiseen verrattavat, kookospalmuun kurottavat tikapuut laskeutuivat asiakaskirjeissä maata vasten. Näin tikapuut muodostivat rautatien, joka toimitti asiakkaille maailman ääristä asti.
Vuosikymmenen jälkeen logolla kohti tulevaa
Useampi vuosi myöhemmin Foodstockin kasvaessa yhä merkittävämmäksi osaksi toimialaa oli selvää, että yrityksen logo tulee päivittää. Vuonna 2016 Foodstockin ilme päivitettiin täysin uuteen muotoon Mogoldin Tuukka Linqvistin toimesta. Uutta ilmettä suunniteltaessa ajatuksena oli päivittää logo kuvastamaan Foodstockin toimintaa sen nykyaikaisessa muodossa. Logon haluttiin nyt vastaavan uudistettuja prosesseja, panostusta teknologiaan sekä mahdollisuutta palvella asiakkaita entistä paremmin. Logon tarina jatkui ja uudistuneessa logossa haluttiin palmujen sijaan tuoda esiin Foodstockin logistiikkaosaamista. Logoa ympäröivä neliskanttinen muoto kuvasti helposti siirreltävää laatikkoa ja sinisiä neliöitä sisältävä Foodstock-teksti muodosti ikään kuin rekan, joka kuljettaa Foodstock-laatikkoa kohti asiakkaita. Sinisten neliöiden muodostaman nuolikuvion taas nähtiin kuvaavan Foodstockin menestystä ja edelläkävijyyttä.
Kirkas ja uudistettu logo kuvastaa modernia Foodstockia
Nyt, vuonna 2022 uudistettuun logoon haluttiin päivittää uusi ilme, mutta samalla säilyttää vanhan logon tunnistettava muoto sekä Foodstock-teksti. Uudistettu ja modernisoitu logo kuvastaa yhä paremmin Foodstockin jatkuvasti kehittyvää toimintaa sekä panostusta uusiin asiakasratkaisuihin ja teknologiaan. Linqvistin uudistamassa logossa näkyy edelleen Foodstockille ominainen neliskanttinen muoto sekä sininen väri. Laatikon reunat on kuitenkin pyöristetty ja sininen väri on päivitetty uuteen kirkkaaseen vaaleansiniseen, joka kuvastaa esimerkiksi tuoreutta. Jatkuvasti kehittyvä logo on kuin Foodstock, jatkuvasti miettimässä uusia ratkaisuja ja kehittämässä toimialaa yhdessä asiakkaiden kanssa.
Uudistettu, nykyinen logo on modernisoitu sekä yksinkertainen, ja se onkin logon toimivuuden salaisuus.