Asiakaspalvelu on kuin kirsikka kakun päällä

Logistiikka on yksi niistä aloista, jossa asiakaspalvelulla on valtava merkitys. Tarkkuutta vaativat prosessit, tiukat aikataulut ja nopeasti muuttuvat tilanteet ovat ominaisia alalle, ja siksi erinomainen asiakaspalvelu sekä ratkaisujen luominen yhdessä asiakkaiden kanssa ovatkin Foodstockin toiminnan kulmakiviä.

Foodstock on ylpeä asiakaspalvelunsa tasosta, jota vedetään viiden henkilön tehotiimillä. Tiimin vetäjä Juho kuvailee asiakaspalvelua osaltaan operaattorina, joka välittää tärkeää viestiä eri suuntiin.


’’Tärkein tehtävämme on tietenkin varmistaa, että tilaukset menevät perille, ja asiakas saa tarvitsemansa tuotteet.’’

Mikä sitten tekee asiakaspalvelusta erityisen merkityksellisen logistiikka-alalla?

Yhteistyö

Vaikka logistiikka saattaa tuntua tavaroiden virtaukselta, jossa tuote kulkee pisteestä toiseen luotettavasti, on sen perusta silti ihmisten ja yritysten välisissä suhteissa. Tässä asiakaspalvelu toimii liimana, joka ylläpitää suhdetta ja auttaa asiakkaita kaikissa tilanteissa. Asiakaspalvelu on yhteydessä asiakkaaseen, kuljettavaan tahoon ja tavarantoimittajiin – koko toimitusketjuun. Yhteistyötä tehdään niin puhelimitse kuin sähköpostillakin, joskus myös ihan kasvokkain.

Tarkkuus ja tehokkuus

Myös tarkan ja tehokkaan toimituksen takana on asiakaspalvelu, joka hallitsee alati muuttuvaa kokonaiskuvaa sekä katsoo aikajänteellä pidemmälle, siihen millaisia vaikutuksia ratkaisuilla on. Asiakaspalvelijoiden tulee olla tarkkana ja jatkuvasti tietoisia tilanteista, jotta ne voidaan selvittää nopeallakin aikataululla. Joskus asiakaspalvelijalla saattaa olla samaan aikaan jopa 20 eri tapausta, joista jokaisesta pitää pysyä kartalla.

Laadukkuus

Erityisesti Foodstockin asiakaspalvelua kuvaa laadukkuus, sillä Foodstock ei tingi asiakaspalvelun laadusta. Tiimi käsittelee päivittäin satoja yhteydenottoja, mutta jokaisen niistä laadukkaasti.


’’Me teemme aina ratkaisut asiakkaalle parhaalla tavalla. Esimerkiksi organisoimme omaa tekemistämme paremmin ja mukaudutaan tilanteisiin niiden tarvitsemalla vakavuudella. Joskus tapausten selvittäminen voi viedä pidemmänkin aikaa sekä enemmän resursseja. Pitkäjänteisen työn tarkoituksena on kuitenkin aina tyytyväinen asiakas’’, Juho tarkentaa.

Käytämme evästeitä sivustomme käyttäjäkokemuksen kehittämiseksi. Jatkamalla sivustomme käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.